menu

Ελένη Κωνσταντάτου

Σκηνογράφος - Ενδυματολόγος

60 καλλιτεχνεσ

57 εργα

ΝΤΟΝ ΤΖΙΟΒΑΝΙ

Bio

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Έχει σπουδάσει γραφιστική και φωτογραφία, είναι κάτοχος πτυχίου BA (Hons) στην οπτική επικοινωνία από τη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Σχεδιασμού ΑΚΤΟ (Αθήνα/Middlesex University) και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη σκηνογραφία και τον σκηνικό χώρο από το TU Berlin. Έχει εργαστεί για διάφορες όπερες και ιδρύματα στην Ευρώπη, όπως μεταξύ άλλων: Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, Φεστιβάλ Όπερας του Σάλτσμπουργκ, Staatsoper Stuttgart, Staatsoper Halle, Osterfestspiele Baden-Baden, Staatstheater & Oper Darmstadt, Staatsoper Graz, κ.λπ. Έχει κερδίσει με την Carmen Clara Kruse στη σκηνοθεσία τον γερμανικό Διαγωνισμό Όπερας Musiktheater Heute για τα σκηνικά και τα κοστούμια της όπερας Clara (Osterfestspiel Baden Baden 2019), όπως και τον Διεθνή Διαγωνισμό Σκηνοθεσίας, Σκηνογραφίας και Κοστουμιών Όπερας Ring Award ‘20 με την Anika Rutkofsky στη σκηνοθεσία και την Johanna Danhauser στη δραματουργία για τα σκηνικά και τα κοστούμια του Don Giovanni, The Reckoning (Εθνικό Θέατρο του Graz 2021). Από τον Οκτώβριο του 2019 ανήκει στην ομάδα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο τμήμα Παραγωγής Σκηνικών, ενώ συνεχίζει να εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας σκηνογράφος & ενδυματολόγος μεταξύ Αθήνας και Βερολίνου.

Η πλοκή της όπερας μοιάζει με τα σκάνδαλα που έφερε στο φως το #metoo. Σήμερα, δεν μπορούμε πλέον να αφήσουμε να περάσουν οι ναρκισσιστικές δικαιολογίες του λεγόμενου αποπλανητή – για εξαπάτηση, βιασμό και δολοφονία. Αλλά πώς μπορούμε να διαπραγματευτούμε τον μύθο χωρίς να αναπαράγουμε την ανδρική κυριαρχία ή, σύμφωνα με την κουλτούρα της ακύρωσης, να ξεφορτωθούμε ανθρώπους εξοστρακισμένους από τα μέσα ενημέρωσης και άβολα θέματα; Αφού ο Ντον Τζιοβάνι έχει κριθεί ένοχος στην πρώτη πράξη μέσω μιας συλλογικής αγωγής που ξεκίνησε η Ντόνα Άννα, η αίθουσα του δικαστηρίου εκφυλίζεται σε έναν άνομο χώρο, και ο ήρωας περνάει από αλλόκοτα επεισόδια τιμωρίας, καθώς αποξενωμένες εκδοχές των θυμάτων του τον ωθούν στα ψυχικά και σωματικά του όρια. Γύρω από το επίκεντρο του χαρακτήρα του Ντον Τζιοβάνι, η ρυθμισμένη δραματουργία της παρτιτούρας επίσης διαλύεται. Βρίσκει μια νέα τάξη στην οποία εκτίθενται ρήξεις, επιβάλλονται επαναλήψεις και υψώνει τη φωνή της μια γυναίκα συγγραφέας: η Γεωργία Σάνδη, μια ισχυρή φωνή κριτικής στον μύθο του Δον Ζουάν που υπο-εκπροσωπείται στην πολιτιστική μας μνήμη.

Credits

Μουσική: W.A. Mozart
Σκηνοθεσία: Anika Rutkofsky
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Κωνσταντάτου
Δραματουργία: Johanna Danhauser

Φωτογραφίες: Susanne Hassler-Smith

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ GRAZ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2021

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

ΝΤΟΝ ΤΖΙΟΒΑΝΙ

Η πλοκή της όπερας μοιάζει με τα σκάνδαλα που έφερε στο φως το #metoo. Σήμερα, δεν μπορούμε πλέον να αφήσουμε να περάσουν οι ναρκισσιστικές δικαιολογίες του λεγόμενου αποπλανητή – για εξαπάτηση, βιασμό και δολοφονία. Αλλά πώς μπορούμε να διαπραγματευτούμε τον μύθο χωρίς να αναπαράγουμε την ανδρική κυριαρχία ή, σύμφωνα με την κουλτούρα της ακύρωσης, να ξεφορτωθούμε ανθρώπους εξοστρακισμένους από τα μέσα ενημέρωσης και άβολα θέματα; Αφού ο Ντον Τζιοβάνι έχει κριθεί ένοχος στην πρώτη πράξη μέσω μιας συλλογικής αγωγής που ξεκίνησε η Ντόνα Άννα, η αίθουσα του δικαστηρίου εκφυλίζεται σε έναν άνομο χώρο, και ο ήρωας περνάει από αλλόκοτα επεισόδια τιμωρίας, καθώς αποξενωμένες εκδοχές των θυμάτων του τον ωθούν στα ψυχικά και σωματικά του όρια. Γύρω από το επίκεντρο του χαρακτήρα του Ντον Τζιοβάνι, η ρυθμισμένη δραματουργία της παρτιτούρας επίσης διαλύεται. Βρίσκει μια νέα τάξη στην οποία εκτίθενται ρήξεις, επιβάλλονται επαναλήψεις και υψώνει τη φωνή της μια γυναίκα συγγραφέας: η Γεωργία Σάνδη, μια ισχυρή φωνή κριτικής στον μύθο του Δον Ζουάν που υπο-εκπροσωπείται στην πολιτιστική μας μνήμη.

Bio

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Έχει σπουδάσει γραφιστική και φωτογραφία, είναι κάτοχος πτυχίου BA (Hons) στην οπτική επικοινωνία από τη Σχολή Εφαρμοσμένων Τεχνών και Σχεδιασμού ΑΚΤΟ (Αθήνα/Middlesex University) και μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών στη σκηνογραφία και τον σκηνικό χώρο από το TU Berlin. Έχει εργαστεί για διάφορες όπερες και ιδρύματα στην Ευρώπη, όπως μεταξύ άλλων: Γερμανική Όπερα του Βερολίνου, Φεστιβάλ Όπερας του Σάλτσμπουργκ, Staatsoper Stuttgart, Staatsoper Halle, Osterfestspiele Baden-Baden, Staatstheater & Oper Darmstadt, Staatsoper Graz, κ.λπ. Έχει κερδίσει με την Carmen Clara Kruse στη σκηνοθεσία τον γερμανικό Διαγωνισμό Όπερας Musiktheater Heute για τα σκηνικά και τα κοστούμια της όπερας Clara (Osterfestspiel Baden Baden 2019), όπως και τον Διεθνή Διαγωνισμό Σκηνοθεσίας, Σκηνογραφίας και Κοστουμιών Όπερας Ring Award ‘20 με την Anika Rutkofsky στη σκηνοθεσία και την Johanna Danhauser στη δραματουργία για τα σκηνικά και τα κοστούμια του Don Giovanni, The Reckoning (Εθνικό Θέατρο του Graz 2021). Από τον Οκτώβριο του 2019 ανήκει στην ομάδα της Εθνικής Λυρικής Σκηνής στο τμήμα Παραγωγής Σκηνικών, ενώ συνεχίζει να εργάζεται ως ελεύθερη επαγγελματίας σκηνογράφος & ενδυματολόγος μεταξύ Αθήνας και Βερολίνου.

Credits

Μουσική: W.A. Mozart
Σκηνοθεσία: Anika Rutkofsky
Σκηνικά – Κοστούμια: Ελένη Κωνσταντάτου
Δραματουργία: Johanna Danhauser

Φωτογραφίες: Susanne Hassler-Smith

ΕΘΝΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ GRAZ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2021

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113