menu

Σωτήρης Μελανός

Σκηνογράφος

60 καλλιτεχνεσ

57 εργα

ΑΝΤΙΓΟΝΗ, ΜΕΤΕΩΡΗ

Bio

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Καλαμάτα. Σπούδασε στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κατευθύνοντας τη διάλεξη και τη διπλωματική του εργασία στη Σκηνογραφία. Από το 2015, έχει συνεργαστεί με σκηνογράφους σε παραγωγές θεάτρου, όπερας και χορού στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Εθνικό Θέατρο, Εθνική Λυρική Σκηνή, Ωδείο Ηρώδου Αττικού, Αρχαίο Θέατρο Παλαιάς Επιδαύρου, Βασιλικό Δραματικό Θέατρο Στοκχόλμης κ.ά.). Από το 2019 έως το 2021 δούλεψε πλάι στη σκηνογράφο και ενδυματολόγο Έλλη Παπαγεωργακοπούλου ως βοηθός της, αναλαμβάνοντας μετά το θάνατο της την ολοκλήρωση του σκηνικού της για την όπερα Μέσα Χώρα (Εθνική Λυρική Σκηνή 2022). Προσωπικές του δουλειές είναι Τα τραγούδια της Σωτηρίας (Φεστιβάλ Αθηνών 2021), Nadja-Who Am I? (Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας 2021), To Kήτος (Bios 2021) και Αντιγόνη, μετέωρη (Θέατρο Σφενδόνη 2022).


Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

Το έργο εστιάζει στην αβεβαιότητα με την οποία έρχονται αντιμέτωποι οι ήρωες του έργου, θεματολογία πολύ επίκαιρη στη μεταπανδημική πραγματικότητα. Μια πόλη μετά τον πόλεμο σε ένα αποπνικτικό χρονικό πλαίσιο, στο οποίο πρέπει να παρθούν σημαντικές αποφάσεις για τη μοίρα των ηρώων. Η ανάγκη για μια βαθύτερη επικοινωνία ως απόρροια της μεταπανδημικής ανακατάταξης οδήγησε στην αναζήτηση υλικών που υπογραμμίζουν με φυσικό και ειλικρινή τρόπο την επικοινωνία με τον θεατή. Τα θραύσματα αποτελούν την οπτικοποίηση του αντικειμένου που χάθηκε και η μνήμη του ορίζεται μέσα από αυτά. Το υλικό που επιλέχθηκε για αυτά είναι ο γύψος -υλικό που λειτουργεί σαν πραγματική πέτρα- έχοντας βάρος και υφή, κάνοντας ήχο όταν πέφτει στο ξύλινο πάτωμα και δημιουργώντας σκόνη κατά τη διάρκεια της χρήσης του. Ο γύψος, ένα οικοδομικό υλικό απλό αλλά ειλικρινές και λειτουργικό, δημιουργεί ανθρώπινα σύμβολα, κάτι που συμπίπτει με την ανάγκη των καλλιτεχνών μετά την πανδημία να βρουν την ουσία μέσα από την αφαίρεση του «εξωτερικού».

Credits

Συγγραφέας: Σοφοκλής
Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Σκηνοθεσία – Δραματουργική Επεξεργασία: Ρηνιώ Κυριαζή
Μουσική: Νίκος Βελιώτης
Σκηνικός Χώρος: Σωτήρης Μελανός
Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα
Σχεδιασμός Φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση

Φωτογραφίες: Karol Jarek, Σωτήρης Μελανός

ΘΕΑΤΡΟ ΣΦΕΝΔΟΝΗ, ΑΘΗΝΑ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2022

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

ΑΝΤΙΓΟΝΗ, ΜΕΤΕΩΡΗ

Το έργο εστιάζει στην αβεβαιότητα με την οποία έρχονται αντιμέτωποι οι ήρωες του έργου, θεματολογία πολύ επίκαιρη στη μεταπανδημική πραγματικότητα. Μια πόλη μετά τον πόλεμο σε ένα αποπνικτικό χρονικό πλαίσιο, στο οποίο πρέπει να παρθούν σημαντικές αποφάσεις για τη μοίρα των ηρώων. Η ανάγκη για μια βαθύτερη επικοινωνία ως απόρροια της μεταπανδημικής ανακατάταξης οδήγησε στην αναζήτηση υλικών που υπογραμμίζουν με φυσικό και ειλικρινή τρόπο την επικοινωνία με τον θεατή. Τα θραύσματα αποτελούν την οπτικοποίηση του αντικειμένου που χάθηκε και η μνήμη του ορίζεται μέσα από αυτά. Το υλικό που επιλέχθηκε για αυτά είναι ο γύψος -υλικό που λειτουργεί σαν πραγματική πέτρα- έχοντας βάρος και υφή, κάνοντας ήχο όταν πέφτει στο ξύλινο πάτωμα και δημιουργώντας σκόνη κατά τη διάρκεια της χρήσης του. Ο γύψος, ένα οικοδομικό υλικό απλό αλλά ειλικρινές και λειτουργικό, δημιουργεί ανθρώπινα σύμβολα, κάτι που συμπίπτει με την ανάγκη των καλλιτεχνών μετά την πανδημία να βρουν την ουσία μέσα από την αφαίρεση του «εξωτερικού».

Bio

Γεννήθηκε στην Αθήνα και μεγάλωσε στην Καλαμάτα. Σπούδασε στη Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, κατευθύνοντας τη διάλεξη και τη διπλωματική του εργασία στη Σκηνογραφία. Από το 2015, έχει συνεργαστεί με σκηνογράφους σε παραγωγές θεάτρου, όπερας και χορού στην Ελλάδα και το εξωτερικό (Εθνικό Θέατρο, Εθνική Λυρική Σκηνή, Ωδείο Ηρώδου Αττικού, Αρχαίο Θέατρο Παλαιάς Επιδαύρου, Βασιλικό Δραματικό Θέατρο Στοκχόλμης κ.ά.). Από το 2019 έως το 2021 δούλεψε πλάι στη σκηνογράφο και ενδυματολόγο Έλλη Παπαγεωργακοπούλου ως βοηθός της, αναλαμβάνοντας μετά το θάνατο της την ολοκλήρωση του σκηνικού της για την όπερα Μέσα Χώρα (Εθνική Λυρική Σκηνή 2022). Προσωπικές του δουλειές είναι Τα τραγούδια της Σωτηρίας (Φεστιβάλ Αθηνών 2021), Nadja-Who Am I? (Διεθνές Φεστιβάλ Χορού Καλαμάτας 2021), To Kήτος (Bios 2021) και Αντιγόνη, μετέωρη (Θέατρο Σφενδόνη 2022).

Credits

Συγγραφέας: Σοφοκλής
Μετάφραση: Μίνως Βολανάκης
Σκηνοθεσία – Δραματουργική Επεξεργασία: Ρηνιώ Κυριαζή
Μουσική: Νίκος Βελιώτης
Σκηνικός Χώρος: Σωτήρης Μελανός
Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα
Σχεδιασμός Φωτισμών: Στέβη Κουτσοθανάση

Φωτογραφίες: Karol Jarek, Σωτήρης Μελανός

ΘΕΑΤΡΟ ΣΦΕΝΔΟΝΗ, ΑΘΗΝΑ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2022

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113