menu

Ζωή Μολυβδά Φαμέλη

Σκηνογράφος - Σχεδιάστρια Φωτισμών

60 καλλιτεχνεσ

57 εργα

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ

Bio

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών, στο Τμήμα Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση Σκηνογραφία – Ενδυματολογία. Η διπλωματική της εργασία στα σκηνικά-κοστούμια για την παράσταση Υπέροχες, υπέροχες μέρες της Ε. Ευθυμίου συμμετείχε στο διαγωνιστικό μέρος του διεθνούς φεστιβάλ θεάτρου της Βαρσοβίας, MFST ITSelf, και παρουσιάστηκε στα 46α Δημήτρια (2011). Ως σκηνογράφος και σχεδιάστρια φωτισμών έχει συνεργαστεί με κρατικούς θεατρικούς οργανισμούς, ιδιωτικούς θιάσους κυρίως στην Αθήνα αλλά και της περιφέρειας, ενίοτε και στο εξωτερικό (Εθνικό Θέατρο, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Θέατρο Τέχνης, ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας, Ιωαννίνων και Κοζάνης, Φεστιβάλ Φιλίππων, Δημήτρια, Analogio Festival, Fast Forward Festival, Under Cloud Festival κ.ά.). Εργάζεται ως σκηνογράφος στον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Μία παράσταση όπου φυσικός χώρος και φυσικός χρόνος συναντώνται σε ένα φυσικό περιβάλλον. Πραγματικός χώρος, χρόνος και θεατής συγχέονται μέσα σε μία πανδημική πραγματικότητα. Η ψευδαισθητική ανάγκη της πραγματικότητας πέρασε και στην επιλογή ντόπιων, μη ηθοποιών, ως ήρωες του έργου. Οι θεατές είναι συνδημιουργοί που δεν υποκρίνονται, αλλά εκφράζονται ενεργά. Η πραγματικότητα της πανδημίας ανάγκασε στην πραγματικότητα του σκηνικού και στην πραγματικότητά του φυσικού ανοιχτού χώρου. Ίσως θα έπρεπε να συμφωνήσουμε πως μία βασική συνθήκη του θεάτρου είναι το γλίστρημα από τον πραγματικό χώρο και χρόνο στον παραστατικό χώρο και χρόνο. Μπορεί η πανδημία να στέρησε το φυσικό σημείο συνάντησης του θεάματος και του θεατή αλλά διατήρησε, ενίσχυσε και μετατόπισε μία άλλη βασική αρχή, αυτή της ψευδαίσθησης, πέρα από χρονικά και χωρικά όρια. Το live streaming μετέτρεψε τον προσωπικό χώρο του θεατή σε χώρο παράστασης. Η σκηνογραφία δεν αναπαριστά, δεν δημιουργεί αλλά εγκιβωτίζει το περιβάλλον και το κάνει θεατρικό γεγονός. Αυτή η συνέπεια στην επιλογή είναι ο νέος απτός τρόπος προσέγγισης μιας ψευδαίσθησης.

Credits

Συγγραφέας: Διονύσιος Σολωμός
Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Ελένη Ευθυμίου
Συνεργάτης Δραματουργός: Μαρία Βαρδάκα
Σκηνικός Χώρος – Σχεδιασμός Φωτισμών: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη
Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Σοφία Καμαγιάννη
Κινηματογραφική Σκηνοθεσία: Δημήτρης Ζάχος
Σχεδιασμός Κοστουμιών: Δανάη Ελευσινιώτη

Φωτογραφίες: Τάσος Δημητρόπουλος, Άγγελος Χριστοφιλόπουλος, Karol Jarek

2023 ΕΛΕΥΣΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ / ΠΑΛΑΙΟ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2021

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

ΕΛΕΥΘΕΡΟΙ ΠΟΛΙΟΡΚΗΜΕΝΟΙ

Μία παράσταση όπου φυσικός χώρος και φυσικός χρόνος συναντώνται σε ένα φυσικό περιβάλλον. Πραγματικός χώρος, χρόνος και θεατής συγχέονται μέσα σε μία πανδημική πραγματικότητα. Η ψευδαισθητική ανάγκη της πραγματικότητας πέρασε και στην επιλογή ντόπιων, μη ηθοποιών, ως ήρωες του έργου. Οι θεατές είναι συνδημιουργοί που δεν υποκρίνονται, αλλά εκφράζονται ενεργά. Η πραγματικότητα της πανδημίας ανάγκασε στην πραγματικότητα του σκηνικού και στην πραγματικότητά του φυσικού ανοιχτού χώρου. Ίσως θα έπρεπε να συμφωνήσουμε πως μία βασική συνθήκη του θεάτρου είναι το γλίστρημα από τον πραγματικό χώρο και χρόνο στον παραστατικό χώρο και χρόνο. Μπορεί η πανδημία να στέρησε το φυσικό σημείο συνάντησης του θεάματος και του θεατή αλλά διατήρησε, ενίσχυσε και μετατόπισε μία άλλη βασική αρχή, αυτή της ψευδαίσθησης, πέρα από χρονικά και χωρικά όρια. Το live streaming μετέτρεψε τον προσωπικό χώρο του θεατή σε χώρο παράστασης. Η σκηνογραφία δεν αναπαριστά, δεν δημιουργεί αλλά εγκιβωτίζει το περιβάλλον και το κάνει θεατρικό γεγονός. Αυτή η συνέπεια στην επιλογή είναι ο νέος απτός τρόπος προσέγγισης μιας ψευδαίσθησης.

Bio

Γεννήθηκε στην Αθήνα το 1985. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών, στο Τμήμα Θεάτρου του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με κατεύθυνση Σκηνογραφία – Ενδυματολογία. Η διπλωματική της εργασία στα σκηνικά-κοστούμια για την παράσταση Υπέροχες, υπέροχες μέρες της Ε. Ευθυμίου συμμετείχε στο διαγωνιστικό μέρος του διεθνούς φεστιβάλ θεάτρου της Βαρσοβίας, MFST ITSelf, και παρουσιάστηκε στα 46α Δημήτρια (2011). Ως σκηνογράφος και σχεδιάστρια φωτισμών έχει συνεργαστεί με κρατικούς θεατρικούς οργανισμούς, ιδιωτικούς θιάσους κυρίως στην Αθήνα αλλά και της περιφέρειας, ενίοτε και στο εξωτερικό (Εθνικό Θέατρο, Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος, Φεστιβάλ Αθηνών Επιδαύρου, Θέατρο Τέχνης, ΔΗΠΕΘΕ Λάρισας, Ιωαννίνων και Κοζάνης, Φεστιβάλ Φιλίππων, Δημήτρια, Analogio Festival, Fast Forward Festival, Under Cloud Festival κ.ά.). Εργάζεται ως σκηνογράφος στον κινηματογράφο και την τηλεόραση.

Credits

Συγγραφέας: Διονύσιος Σολωμός
Σκηνοθεσία – Δραματουργία: Ελένη Ευθυμίου
Συνεργάτης Δραματουργός: Μαρία Βαρδάκα
Σκηνικός Χώρος – Σχεδιασμός Φωτισμών: Ζωή Μολυβδά Φαμέλη
Πρωτότυπη Μουσική Σύνθεση: Σοφία Καμαγιάννη
Κινηματογραφική Σκηνοθεσία: Δημήτρης Ζάχος
Σχεδιασμός Κοστουμιών: Δανάη Ελευσινιώτη

Φωτογραφίες: Τάσος Δημητρόπουλος, Άγγελος Χριστοφιλόπουλος, Karol Jarek

2023 ΕΛΕΥΣΙΣ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΗ ΠΡΩΤΕΥΟΥΣΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ / ΠΑΛΑΙΟ ΕΛΑΙΟΥΡΓΕΙΟ ΕΛΕΥΣΙΝΑΣ – ΙΟΥΝΙΟΣ 2021

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113