menu

Μαρία Κονομή

Eικαστικός - Σκηνογράφος - Ενδυματολόγος

60 καλλιτεχνεσ

57 εργα

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Bio

Σκηνογράφος – ενδυματολόγος, εικαστικός και Επίκουρη Καθηγήτρια Σκηνογραφίας – Ενδυματολογίας στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών. Έκανε σπουδές εξειδίκευσης στην Σκηνογραφία – Ενδυματολογία στο University Arts London (Wimbledon School of Art: BA Theatre Design & Central Saint Martins School of Art and Design: MA Scenography) και εκπόνησε διδακτορική διατριβή στο ΕΚΠΑ (2011). Έχει υπογράψει πάνω από ενενήντα σχεδιασμούς ως σκηνογράφος/ενδυματολόγος σε όλα τα είδη των παραστατικών τεχνών και τον κινηματογράφο, παρουσιάζοντας τη δουλειά της στην Ελλάδα και διεθνώς σε σημαντικούς θεατρικούς οργανισμούς, σε φεστιβάλ τεχνών και κινηματογράφου, αλλά και σε ανεξάρτητα σχήματα. Τα ερευνητικά και συγγραφικά της ενδιαφέροντα περιστρέφονται γύρω από τη σύγχρονη σκηνική πράξη και τις σκηνογραφικές – ενδυματολογικές προσεγγίσεις, ιδιαίτερα στις παραστάσεις αρχαίου δράματος, τη σκηνογραφία – ενδυματολογία στο διευρυμένο πεδίο, τις νέες χωρικές μορφές θεάτρου και τις site-specific παραστάσεις, αλλά και ως προς τις σχέσεις εικαστικών, παραστατικών τεχνών και performance, τις θεωρητικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη σκηνογραφία-ενδυματολογία. Έχει δημοσιεύσει περίπου τριάντα άρθρα και μια μονογραφία για τη σύγχρονη και μοντέρνα σκηνογραφία. Συνεπιμελήτρια θεωρίας για την Ελληνική συμμετοχή στην Prague Quadrennial 2015, επιμελήθηκε επίσης μια σειρά διαλέξεων στο Μουσείο Μπενάκη με τη θεματική Site-Specifics. Είναι συνεπιμελήτρια της Ελληνικής συμμετοχής του Επαγγελματκού Τομέα Σκηνογραφίας και της φοιτητικής συμμετοχής στην Prague Quadrennial 2023.


Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

Αποτελώντας μια μοναδική στιγμή καλλιτεχνικής έκφρασης και συνεργασίας, το πρότζεκτ αυτό διαμορφώθηκε μέσα από μια διπλή μορφή παρουσίασης -εικαστική εγκατάσταση/παράσταση- αποτελώντας μια διερεύνηση της διάπλασης του χώρου υπό την έμφυλη φεμινιστική οπτική. Πρωτοπαρουσιάστηκε ως εικαστική εγκατάσταση μικτών μέσων, μια παλίμψηστη κατασκευή από έννοιες και υλικά εμπνευσμένη από την πολύπλευρη γυναικεία συμβολή στον Αγώνα της Ελληνικής Ανεξαρτησίας (1821-1829). Σχεδόν δύο χρόνια αργότερα μετεξελίχθηκε σε θεατρική παράσταση με κοινό συνδετικό θεματικό πυρήνα τη σημαντική συμβολή των γυναικών σε ιστορικές επαναστάσεις, αλλά και τη σκληρή πραγματικότητα της οικιακής τους καθημερινότητας με τη συνεχιζόμενη ανισότητα και έμφυλη βία. Το πρωτότυπο κείμενο και η δραματουργία της παράστασης είναι εμπνευσμένα από την εικαστική εγκατάσταση, μια αλληγορία για τη θέση της γυναίκας. Το λευκό μεταλλικό κρεβάτι πρωταγωνιστεί ως κύριος δραματουργικός μοχλός και χωροποιητικό αντικείμενο στην αέναη μεταμόρφωση/αποδόμησή του (οικία/μετακόμιση, ψυχιατρείο, φυλακή, λαιμητόμος, μνήμα), πλαισιώνοντας τη διαπλεκόμενη ροή της αφήγησης: από τις διαγενεακές οικογενειακές αφηγήσεις έμφυλης βίας στα αποσπάσματα του Οδηγού Μαγειρικής του Τσελεμεντέ και την πρώτη διακήρυξη των δικαιωμάτων της γυναίκας από την Olympe de Gouges.

Credits

ΕIKAΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Σύλληψη – Εικαστική Εγκατάσταση: Μαρία Κονομή
Επιμελητές: Xριστόφορος Μαρίνος & Ευφροσύνη Τσακίρη

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Σύλληψη – Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Μαρία Κονομή
Πρωτότυπο Κείμενο Παράστασης – Σκηνοθεσία: Μιχαέλα Αντωνίου
Σχεδιασμός Φωτισμών – Φωτογραφία: Xριστίνα Φυλακτοπούλου

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου, Μαρία Κονομή

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΙΝΑ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021 & ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ VAULT – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

ΜΑΘΗΜΑΤΑ ΟΙΚΙΑΚΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ

Αποτελώντας μια μοναδική στιγμή καλλιτεχνικής έκφρασης και συνεργασίας, το πρότζεκτ αυτό διαμορφώθηκε μέσα από μια διπλή μορφή παρουσίασης -εικαστική εγκατάσταση/παράσταση- αποτελώντας μια διερεύνηση της διάπλασης του χώρου υπό την έμφυλη φεμινιστική οπτική. Πρωτοπαρουσιάστηκε ως εικαστική εγκατάσταση μικτών μέσων, μια παλίμψηστη κατασκευή από έννοιες και υλικά εμπνευσμένη από την πολύπλευρη γυναικεία συμβολή στον Αγώνα της Ελληνικής Ανεξαρτησίας (1821-1829). Σχεδόν δύο χρόνια αργότερα μετεξελίχθηκε σε θεατρική παράσταση με κοινό συνδετικό θεματικό πυρήνα τη σημαντική συμβολή των γυναικών σε ιστορικές επαναστάσεις, αλλά και τη σκληρή πραγματικότητα της οικιακής τους καθημερινότητας με τη συνεχιζόμενη ανισότητα και έμφυλη βία. Το πρωτότυπο κείμενο και η δραματουργία της παράστασης είναι εμπνευσμένα από την εικαστική εγκατάσταση, μια αλληγορία για τη θέση της γυναίκας. Το λευκό μεταλλικό κρεβάτι πρωταγωνιστεί ως κύριος δραματουργικός μοχλός και χωροποιητικό αντικείμενο στην αέναη μεταμόρφωση/αποδόμησή του (οικία/μετακόμιση, ψυχιατρείο, φυλακή, λαιμητόμος, μνήμα), πλαισιώνοντας τη διαπλεκόμενη ροή της αφήγησης: από τις διαγενεακές οικογενειακές αφηγήσεις έμφυλης βίας στα αποσπάσματα του Οδηγού Μαγειρικής του Τσελεμεντέ και την πρώτη διακήρυξη των δικαιωμάτων της γυναίκας από την Olympe de Gouges.

Bio

Σκηνογράφος – ενδυματολόγος, εικαστικός και Επίκουρη Καθηγήτρια Σκηνογραφίας – Ενδυματολογίας στο Τμήμα Θεατρικών Σπουδών του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών στο προπτυχιακό και μεταπτυχιακό πρόγραμμα σπουδών. Έκανε σπουδές εξειδίκευσης στην Σκηνογραφία – Ενδυματολογία στο University Arts London (Wimbledon School of Art: BA Theatre Design & Central Saint Martins School of Art and Design: MA Scenography) και εκπόνησε διδακτορική διατριβή στο ΕΚΠΑ (2011). Έχει υπογράψει πάνω από ενενήντα σχεδιασμούς ως σκηνογράφος/ενδυματολόγος σε όλα τα είδη των παραστατικών τεχνών και τον κινηματογράφο, παρουσιάζοντας τη δουλειά της στην Ελλάδα και διεθνώς σε σημαντικούς θεατρικούς οργανισμούς, σε φεστιβάλ τεχνών και κινηματογράφου, αλλά και σε ανεξάρτητα σχήματα. Τα ερευνητικά και συγγραφικά της ενδιαφέροντα περιστρέφονται γύρω από τη σύγχρονη σκηνική πράξη και τις σκηνογραφικές – ενδυματολογικές προσεγγίσεις, ιδιαίτερα στις παραστάσεις αρχαίου δράματος, τη σκηνογραφία – ενδυματολογία στο διευρυμένο πεδίο, τις νέες χωρικές μορφές θεάτρου και τις site-specific παραστάσεις, αλλά και ως προς τις σχέσεις εικαστικών, παραστατικών τεχνών και performance, τις θεωρητικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις στη σκηνογραφία-ενδυματολογία. Έχει δημοσιεύσει περίπου τριάντα άρθρα και μια μονογραφία για τη σύγχρονη και μοντέρνα σκηνογραφία. Συνεπιμελήτρια θεωρίας για την Ελληνική συμμετοχή στην Prague Quadrennial 2015, επιμελήθηκε επίσης μια σειρά διαλέξεων στο Μουσείο Μπενάκη με τη θεματική Site-Specifics. Είναι συνεπιμελήτρια της Ελληνικής συμμετοχής του Επαγγελματκού Τομέα Σκηνογραφίας και της φοιτητικής συμμετοχής στην Prague Quadrennial 2023.

Credits

ΕIKAΣΤΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ
Σύλληψη – Εικαστική Εγκατάσταση: Μαρία Κονομή
Επιμελητές: Xριστόφορος Μαρίνος & Ευφροσύνη Τσακίρη

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗ
Σύλληψη – Σκηνογραφία – Ενδυματολογία: Μαρία Κονομή
Πρωτότυπο Κείμενο Παράστασης – Σκηνοθεσία: Μιχαέλα Αντωνίου
Σχεδιασμός Φωτισμών – Φωτογραφία: Xριστίνα Φυλακτοπούλου

Φωτογραφίες: Χριστίνα Φυλακτοπούλου, Μαρία Κονομή

ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΙΝΑ ΔΗΜΟΥ ΑΘΗΝΑΙΩΝ – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2021 & ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ VAULT – ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2023

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113