menu

Εύα Μανιδάκη

Αρχιτέκτων - Σκηνογράφος

60 καλλιτεχνεσ

57 εργα

ΑΛΚΗΣΤΙΣ

Bio

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε αρχιτεκτονική στην École Spéciale d’Architecture στο Παρίσι (D’ESA) και θέατρο στην Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης του Θεάτρου Εμπρός. Εργάζεται ως αρχιτέκτονας και σκηνογράφος από το 1995, ενώ παράλληλα δίδαξε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας την περίοδο 2002 – 2017. Έχει σκηνογραφήσει θεατρικά έργα σε Εθνικό Θέατρο, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, ΕΛΣ, ΚΘΒΕ, Ελληνικό Φεστιβάλ, Θέατρο Τέχνης και σε ιδιωτικά θέατρα. Από το 2007 αποτελεί ιδρυτικό μέλος του γραφείου FLUX Office μαζί με τον Θανάση Δεμίρη, συμμετέχοντας με διακρίσεις σε εκθέσεις, παραστάσεις και διοργανώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως ενδεικτικά: 1st European Games, Baku (2015): υποψήφια για βραβείο ΕΜΜΥ/ Art Direction, Νέκυια, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (2015): υποψήφια για το βραβείο Japan Foundation 2015, 14η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής στη Βενετία (2014): Εθνική συμμετοχή στο ελληνικό εκθεσιακό περίπτερο, Prague Quadrennial 2011: συμμετοχή στην ελληνική εθνική εκπροσώπηση – χρυσό μετάλλιο Θεατρικής Αρχιτεκτονικής, Obalme Gallery, Piran – Slovenia (2010): υποψήφια για το βραβείο Piranesi. Ως σκηνογράφος έχει σχεδιάσει σκηνικά για περισσότερες από εκατόν πενήντα παραστάσεις, για θέατρα όπως το Εθνικό Θέατρο, το Ωδείο Ηρώδου Αττικού, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Ίδρυμα Ωνάση.


Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

To έργο πραγματεύεται το θέμα του θανάτου, τη συνύπαρξη δύο κόσμων, του ρεαλισμού και της ποίησης, την αξία της ζωής. Το σκηνικό της είναι ένα σκηνικό in situ. Το χώμα είναι εκείνο που χρησιμοποιούν οι αρχαιολόγοι για τις εργασίες στο μνημειακό συγκρότημα του Ασκληπιείου της Επιδαύρου. Η ορχήστρα της Επιδαύρου μοιάζει να έχει αποκτήσει ένα τραύμα, μια ανοιχτή πληγή, σαν ένας ομφαλός που μετασχηματίζεται. Ένα από τα βασικά στοιχεία της δραματουργίας, το ζήτημα του θανάτου, εμφανίζεται στο σκηνικό της Επιδαύρου μέσα από τα κυπαρίσσια, αλλά και τους «νεκροθάφτες» που σκάβουν στην αρχή της παράστασης. Το κυπαρίσσι που φύεται μέσα στον ανοιχτό τάφο ενισχύει τη διπλή όψη των πραγμάτων, του θανάτου και της ζωής. Ο χώρος, το χωμάτινο σκηνικό στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου δημιουργεί κόσμους / τόπους συνάντησης ανάμεσα σε εμάς, το έργο και τους θεατές, προτείνοντας μια νέα μορφή σύνδεσης και επικοινωνίας, όπου εξερευνούμε από κοινού τη σημασία της καλλιτεχνικής συνεργασίας.

Credits

Συγγραφέας: Ευριπίδης
Μετάφραση: Κώστας Τοπούζης
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Πατρίσια Απέργη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Σχεδιασμός Φωτισμών: Σίμος Σαρκετζής

Φωτογραφίες: Patroklos Skafidas, Σταύρος Χαμπάκης

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ / ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ – ΙΟΥΛΙΟΣ 2017

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

ΑΛΚΗΣΤΙΣ

To έργο πραγματεύεται το θέμα του θανάτου, τη συνύπαρξη δύο κόσμων, του ρεαλισμού και της ποίησης, την αξία της ζωής. Το σκηνικό της είναι ένα σκηνικό in situ. Το χώμα είναι εκείνο που χρησιμοποιούν οι αρχαιολόγοι για τις εργασίες στο μνημειακό συγκρότημα του Ασκληπιείου της Επιδαύρου. Η ορχήστρα της Επιδαύρου μοιάζει να έχει αποκτήσει ένα τραύμα, μια ανοιχτή πληγή, σαν ένας ομφαλός που μετασχηματίζεται. Ένα από τα βασικά στοιχεία της δραματουργίας, το ζήτημα του θανάτου, εμφανίζεται στο σκηνικό της Επιδαύρου μέσα από τα κυπαρίσσια, αλλά και τους «νεκροθάφτες» που σκάβουν στην αρχή της παράστασης. Το κυπαρίσσι που φύεται μέσα στον ανοιχτό τάφο ενισχύει τη διπλή όψη των πραγμάτων, του θανάτου και της ζωής. Ο χώρος, το χωμάτινο σκηνικό στο Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου δημιουργεί κόσμους / τόπους συνάντησης ανάμεσα σε εμάς, το έργο και τους θεατές, προτείνοντας μια νέα μορφή σύνδεσης και επικοινωνίας, όπου εξερευνούμε από κοινού τη σημασία της καλλιτεχνικής συνεργασίας.

Bio

Γεννήθηκε στην Αθήνα. Σπούδασε αρχιτεκτονική στην École Spéciale d’Architecture στο Παρίσι (D’ESA) και θέατρο στην Ανωτέρα Σχολή Δραματικής Τέχνης του Θεάτρου Εμπρός. Εργάζεται ως αρχιτέκτονας και σκηνογράφος από το 1995, ενώ παράλληλα δίδαξε στην Αρχιτεκτονική Σχολή του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας την περίοδο 2002 – 2017. Έχει σκηνογραφήσει θεατρικά έργα σε Εθνικό Θέατρο, Στέγη Ιδρύματος Ωνάση, ΕΛΣ, ΚΘΒΕ, Ελληνικό Φεστιβάλ, Θέατρο Τέχνης και σε ιδιωτικά θέατρα. Από το 2007 αποτελεί ιδρυτικό μέλος του γραφείου FLUX Office μαζί με τον Θανάση Δεμίρη, συμμετέχοντας με διακρίσεις σε εκθέσεις, παραστάσεις και διοργανώσεις στην Ελλάδα και το εξωτερικό, όπως ενδεικτικά: 1st European Games, Baku (2015): υποψήφια για βραβείο ΕΜΜΥ/ Art Direction, Νέκυια, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (2015): υποψήφια για το βραβείο Japan Foundation 2015, 14η Μπιενάλε Αρχιτεκτονικής στη Βενετία (2014): Εθνική συμμετοχή στο ελληνικό εκθεσιακό περίπτερο, Prague Quadrennial 2011: συμμετοχή στην ελληνική εθνική εκπροσώπηση – χρυσό μετάλλιο Θεατρικής Αρχιτεκτονικής, Obalme Gallery, Piran – Slovenia (2010): υποψήφια για το βραβείο Piranesi. Ως σκηνογράφος έχει σχεδιάσει σκηνικά για περισσότερες από εκατόν πενήντα παραστάσεις, για θέατρα όπως το Εθνικό Θέατρο, το Ωδείο Ηρώδου Αττικού, το Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου, το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος και το Ίδρυμα Ωνάση.

Credits

Συγγραφέας: Ευριπίδης
Μετάφραση: Κώστας Τοπούζης
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Ευαγγελάτου
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Βασιλική Σύρμα
Κίνηση: Πατρίσια Απέργη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Σχεδιασμός Φωτισμών: Σίμος Σαρκετζής

Φωτογραφίες: Patroklos Skafidas, Σταύρος Χαμπάκης

ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΘΗΝΩΝ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ / ΑΡΧΑΙΟ ΘΕΑΤΡΟ ΕΠΙΔΑΥΡΟΥ – ΙΟΥΛΙΟΣ 2017

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113