menu

Κλειώ Μπομπότη

Σκηνογράφος

60 καλλιτεχνεσ

57 εργα

ΗΠΑΡ

Bio

Γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου και εργάζεται ως σκηνογράφος. Σπούδασε σκηνογραφία στο Central Saint Martins στο Λονδίνο. Μέρος των μεταπτυχιακών της σπουδών πραγματοποιήθηκε στην Κρακοβία, με επίκεντρο την έρευνα πάνω στο έργο του Ταντέους Καντόρ. Οι έννοιες που πραγματεύται το μεταθέατρο αποτελούν έκτοτε σημείο αναφοράς στην δουλειά της. Έχει συνεργαστεί με τους Δημήτρη Καραντζά (Πέρσες, Aρχαίο Θέατρο Επιδαύρου 2022 / Νεφέλες, Aρχαίο Θέατρο Επιδαύρου 2019 / Ρομπ, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 2018 / Πλατεία Ηρώων, Θέατρο Οδού Κυκλάδων 2017 / Δωδέκατη Νύχτα, Εθνικό Θέατρο 2016, κ.ά.), Χρήστο Παπαδόπουλο (Larsen C, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 2021), ’Εκτορα Λυγίζο (Το σχολείο των γυναικών, Πειραιώς 260, 2021), Το Σώσε, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (2018), Βάκχες, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (2017), Προμηθέας Δεσμώτης, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (2014), Room Service, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (2014) κ.ά., Αγγελική Παπούλια και Χρήστο Πασσαλή (Ήπαρ, Εθνική Λυρική Σκηνή, 2020) και άλλους. Στον κινηματογράφο έχει επιμεληθεί καλλιτεχνικά τις ταινίες Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού του Έκτορα Λυγίζου και Moderαtion της Αnja Kirschner.


Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

Μια γυναίκα βρίσκεται σε κώμα. Στο νοσοκομείο, δίπλα της, ο άντρας της. Η πρώτη παράγραφος του κειμένου είναι γραμμένη σε ένα εμφανές σημείο της σκηνής: «Αυτή είναι η τελευταία συζήτηση ανάμεσα στα όργανα και στα μέλη των σωμάτων του άντρα και της γυναίκας, όπως καταγράφηκε στα ιατρικά μηχανήματα λίγο πριν αυτή πεθάνει…». Το σκηνικό εστιάζει στην ξαπλωμένη γυναίκα. Το μέρος είναι η δική της αντίληψη του χωροχρόνου. Μέσα στην πανδημία το σκηνικό στήθηκε, οι πρόβες έγιναν, η παράσταση ακυρώθηκε. Και τότε η συνεργασία διευρύνθηκε, για να συμπεριλάβει ένα κινηματογραφικό επιτελείο. Με σκηνοθέτη τον The Boy, μέσα σε δύο μέρες, το Ήπαρ κινηματογραφήθηκε και φωτογραφήθηκε ταυτόχρονα σε ροή και χωρίς. Το αποτέλεσμα της συνολικής, πολύπλευρης συνεργασίας είναι ένα μονταρισμένο βίντεο. Δεν είναι μια κινηματογραφημένη παράσταση, δεν είναι ταινία. Παρολαυτά είναι αυτό που είναι με έναν πολύ σαφή τρόπο. Μένει να τον επεξεργαστούμε και να αφήσουμε το αποτέλεσμα να εμπνεύσει την αντίληψή μας για το σύγχρονο θέατρο.

Credits

Λιμπρέτο: Ευθύμης Φιλίππου
Σκηνοθεσία: Χρήστος Πασσαλής, Αγγελική Παπούλια
Μουσική Σύνθεση – Δραματουργία: Ανχέλικα Καστεγιό, Αγγελική Παπούλια, Χρήστος Πασσαλής, Τομ Πάουελς, Ντήντερικ Πέετερς, Μίχαελ Σμιντ
Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη
Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Κινηματογραφική Σκηνοθεσία – Μοντάζ: The Boy

Φωτογραφίες: Κλειώ Μπομπότη, Ανδρέας Σιμόπουλος

ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ / ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, ΑΘΗΝΑ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

ΗΠΑΡ

Μια γυναίκα βρίσκεται σε κώμα. Στο νοσοκομείο, δίπλα της, ο άντρας της. Η πρώτη παράγραφος του κειμένου είναι γραμμένη σε ένα εμφανές σημείο της σκηνής: «Αυτή είναι η τελευταία συζήτηση ανάμεσα στα όργανα και στα μέλη των σωμάτων του άντρα και της γυναίκας, όπως καταγράφηκε στα ιατρικά μηχανήματα λίγο πριν αυτή πεθάνει…». Το σκηνικό εστιάζει στην ξαπλωμένη γυναίκα. Το μέρος είναι η δική της αντίληψη του χωροχρόνου. Μέσα στην πανδημία το σκηνικό στήθηκε, οι πρόβες έγιναν, η παράσταση ακυρώθηκε. Και τότε η συνεργασία διευρύνθηκε, για να συμπεριλάβει ένα κινηματογραφικό επιτελείο. Με σκηνοθέτη τον The Boy, μέσα σε δύο μέρες, το Ήπαρ κινηματογραφήθηκε και φωτογραφήθηκε ταυτόχρονα σε ροή και χωρίς. Το αποτέλεσμα της συνολικής, πολύπλευρης συνεργασίας είναι ένα μονταρισμένο βίντεο. Δεν είναι μια κινηματογραφημένη παράσταση, δεν είναι ταινία. Παρολαυτά είναι αυτό που είναι με έναν πολύ σαφή τρόπο. Μένει να τον επεξεργαστούμε και να αφήσουμε το αποτέλεσμα να εμπνεύσει την αντίληψή μας για το σύγχρονο θέατρο.

Bio

Γεννήθηκε στην Αθήνα, όπου και εργάζεται ως σκηνογράφος. Σπούδασε σκηνογραφία στο Central Saint Martins στο Λονδίνο. Μέρος των μεταπτυχιακών της σπουδών πραγματοποιήθηκε στην Κρακοβία, με επίκεντρο την έρευνα πάνω στο έργο του Ταντέους Καντόρ. Οι έννοιες που πραγματεύται το μεταθέατρο αποτελούν έκτοτε σημείο αναφοράς στην δουλειά της. Έχει συνεργαστεί με τους Δημήτρη Καραντζά (Πέρσες, Aρχαίο Θέατρο Επιδαύρου 2022 / Νεφέλες, Aρχαίο Θέατρο Επιδαύρου 2019 / Ρομπ, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 2018 / Πλατεία Ηρώων, Θέατρο Οδού Κυκλάδων 2017 / Δωδέκατη Νύχτα, Εθνικό Θέατρο 2016, κ.ά.), Χρήστο Παπαδόπουλο (Larsen C, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών 2021), ’Εκτορα Λυγίζο (Το σχολείο των γυναικών, Πειραιώς 260, 2021), Το Σώσε, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (2018), Βάκχες, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (2017), Προμηθέας Δεσμώτης, Αρχαίο Θέατρο Επιδαύρου (2014), Room Service, Στέγη Γραμμάτων και Τεχνών (2014) κ.ά., Αγγελική Παπούλια και Χρήστο Πασσαλή (Ήπαρ, Εθνική Λυρική Σκηνή, 2020) και άλλους. Στον κινηματογράφο έχει επιμεληθεί καλλιτεχνικά τις ταινίες Το αγόρι τρώει το φαγητό του πουλιού του Έκτορα Λυγίζου και Moderαtion της Αnja Kirschner.

Credits

Λιμπρέτο: Ευθύμης Φιλίππου
Σκηνοθεσία: Χρήστος Πασσαλής, Αγγελική Παπούλια
Μουσική Σύνθεση – Δραματουργία: Ανχέλικα Καστεγιό, Αγγελική Παπούλια, Χρήστος Πασσαλής, Τομ Πάουελς, Ντήντερικ Πέετερς, Μίχαελ Σμιντ
Σκηνικά: Κλειώ Μπομπότη
Κοστούμια: Βασιλεία Ροζάνα
Σχεδιασμός Φωτισμών: Ελίζα Αλεξανδροπούλου
Κινηματογραφική Σκηνοθεσία – Μοντάζ: The Boy

Φωτογραφίες: Κλειώ Μπομπότη, Ανδρέας Σιμόπουλος

ΕΘΝΙΚΗ ΛΥΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ / ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ, ΑΘΗΝΑ – ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113

Notice: Trying to access array offset on value of type null in /home/www/netway1/greeceatpq.gr/www/wp-content/plugins/elementor/includes/widgets/video.php on line 1113