Σκηνογράφος – ενδυματολόγος και Καθηγήτρια Ενδυματολογίας στο Πανεπιστήμιο Aalto της Φινλανδίας. Έχει λάβει μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο στην Σκηνογραφία (University of the Arts London) και εξειδίκευση στη Σκηνογραφία – Ενδυματολογία Όπερας και Μπαλέτου στη Σκάλα του Μιλάνου. Έχει υπογράψει σκηνικά/κοστούμια για περισσότερες από ενενήντα παραγωγές θεάτρου, όπερας και χορού σε σημαντικές ευρωπαϊκές σκηνές (Ελλάδα, Ιταλία, Μ. Βρετανία, Κύπρος, Φινλανδία). Απέσπασε τα βραβεία σκηνογραφίας και ενδυματολογίας στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (2005). Το έργο της έχει εκτεθεί σε τρεις ηπείρους, μεταξύ άλλων στην World Stage Design 2017. Είναι συντάκτρια του επιστημονικού περιοδικού Studies in Costume and Performance και επικεφαλής του διεθνούς ερευνητικού δικτύου Critical Costume. Μέλος ΔΣ του Διεθνούς Οργανισμού Σκηνογράφων (OISTAT) και Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Ενδυμασιολογίας. Ήταν επικεφαλής του ερευνητικού προγράμματος Costume Methodologies που χρηματοδοτήθηκε από την Ακαδημία της Φινλανδίας (2014 – 2018). Είναι κύρια επιμελήτρια του τόμου Performance Costume: New Perspectives and Methods (2021, με τον P.McNeil) κι έχει εκτενή επιστημονική δραστηριότητα διεθνώς. Έχει επιμεληθεί πολυάριθμες εκθέσεις, μεταξύ των οποίων τη φοιτητική συμμετοχή της Φινλανδίας στην Prague Quadrennial 2015 (χρυσό μετάλλιο), και ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής στην Prague Quadrennial 2019. Είναι συνεπιμελήτρια της φοιτητικής συμμετοχής της Φινλανδίας, συνεπιμελήτρια της Ελληνικής συμμετοχής του Επαγγελματικού Τομέα Σκηνογραφίας και επιμελήτρια της ελληνικής συμμετοχής στην ενότητα Θραύσματα II, στην Prague Quadrennial 2023.
Ένα νέο μουσικοθεατρικό έργο με μια αλληγορική ιστορία για έναν πρίγκιπα που ζει τη νύχτα, τον οποίο φροντίζει η μητέρα-φάντασμα και τρία ξωτικά που λάμπουν στο σκοτάδι. Ο πρίγκιπας ανακαλύπτει τον κόσμο του φωτός της ημέρας όταν αναχωρεί για ένα ταξίδι προς την ωριμότητα και την αυτοπραγμάτωση. Πώς μπορούν αυτοί οι δύο κόσμοι να αντικατοπτρίζονται στα κοστούμια; Ποιος κόσμος είναι ο «πραγματικός»; Τα κοστούμια αποκαλύπτουν τις διαφορετικές πραγματικότητες της νύχτας και της ημέρας μέσα από πειραματισμούς με υφές και επεξεργασία υλικών επιφανειών. Ο σχεδιασμός είναι το αποτέλεσμα μιας «σπάνιας» δημιουργικής συνεργασίας με την ομάδα μου -μοδίστρες, καπελούδες, σχεδιάστρια μακιγιάζ και κομμώσεων, κατασκευαστές περουκών και τον σχεδιαστή φωτισμών- επικεντρωμένης στην υλικότητα και το φως. Υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού από κάθε μέλος της ομάδας, σε συνδυασμό με τεχνογνωσία, ειλικρινή σχόλια και υπέροχο χιούμορ. Αφότου δουλέψαμε για έξι μήνες, η παραγωγή έγινε μια «σπάνια συνάντηση», καθώς παρουσιάστηκε μόνο μία φορά στο κοινό και διακόπηκε με την άφιξη του Covid στη Φινλανδία.
Κείμενο – Δραματουργία: Maria Turtschaninoff, Anna Simberg
Σκηνοθεσία: Fiikka Forsman
Σκηνικά: Erik Salvesen
Κοστούμια: Σοφία Παντουβάκη
Μουσική: Ralf Nyqvist
Σχεδιασμός Ήχου: Dennis Lindén
Σχεδιασμός Φωτισμών: Tobias Lönnquist
Σχεδιασμός Μακιγιάζ-Κομμώσεων: Anna Vesterback
Χορογραφία: Antti Silvennoinen
Φωτογραφίες: Frank A. Unger (Wasa Teater)
Ένα νέο μουσικοθεατρικό έργο με μια αλληγορική ιστορία για έναν πρίγκιπα που ζει τη νύχτα, τον οποίο φροντίζει η μητέρα-φάντασμα και τρία ξωτικά που λάμπουν στο σκοτάδι. Ο πρίγκιπας ανακαλύπτει τον κόσμο του φωτός της ημέρας όταν αναχωρεί για ένα ταξίδι προς την ωριμότητα και την αυτοπραγμάτωση. Πώς μπορούν αυτοί οι δύο κόσμοι να αντικατοπτρίζονται στα κοστούμια; Ποιος κόσμος είναι ο «πραγματικός»; Τα κοστούμια αποκαλύπτουν τις διαφορετικές πραγματικότητες της νύχτας και της ημέρας μέσα από πειραματισμούς με υφές και επεξεργασία υλικών επιφανειών. Ο σχεδιασμός είναι το αποτέλεσμα μιας «σπάνιας» δημιουργικής συνεργασίας με την ομάδα μου -μοδίστρες, καπελούδες, σχεδιάστρια μακιγιάζ και κομμώσεων, κατασκευαστές περουκών και τον σχεδιαστή φωτισμών- επικεντρωμένης στην υλικότητα και το φως. Υψηλό επίπεδο επαγγελματισμού από κάθε μέλος της ομάδας, σε συνδυασμό με τεχνογνωσία, ειλικρινή σχόλια και υπέροχο χιούμορ. Αφότου δουλέψαμε για έξι μήνες, η παραγωγή έγινε μια «σπάνια συνάντηση», καθώς παρουσιάστηκε μόνο μία φορά στο κοινό και διακόπηκε με την άφιξη του Covid στη Φινλανδία.
Σκηνογράφος – ενδυματολόγος και Καθηγήτρια Ενδυματολογίας στο Πανεπιστήμιο Aalto της Φινλανδίας. Έχει λάβει μεταπτυχιακό και διδακτορικό τίτλο στην Σκηνογραφία (University of the Arts London) και εξειδίκευση στη Σκηνογραφία – Ενδυματολογία Όπερας και Μπαλέτου στη Σκάλα του Μιλάνου. Έχει υπογράψει σκηνικά/κοστούμια για περισσότερες από ενενήντα παραγωγές θεάτρου, όπερας και χορού σε σημαντικές ευρωπαϊκές σκηνές (Ελλάδα, Ιταλία, Μ. Βρετανία, Κύπρος, Φινλανδία). Απέσπασε τα βραβεία σκηνογραφίας και ενδυματολογίας στο Φεστιβάλ Ταινιών Μικρού Μήκους Δράμας (2005). Το έργο της έχει εκτεθεί σε τρεις ηπείρους, μεταξύ άλλων στην World Stage Design 2017. Είναι συντάκτρια του επιστημονικού περιοδικού Studies in Costume and Performance και επικεφαλής του διεθνούς ερευνητικού δικτύου Critical Costume. Μέλος ΔΣ του Διεθνούς Οργανισμού Σκηνογράφων (OISTAT) και Αντιπρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Ενδυμασιολογίας. Ήταν επικεφαλής του ερευνητικού προγράμματος Costume Methodologies που χρηματοδοτήθηκε από την Ακαδημία της Φινλανδίας (2014 – 2018). Είναι κύρια επιμελήτρια του τόμου Performance Costume: New Perspectives and Methods (2021, με τον P.McNeil) κι έχει εκτενή επιστημονική δραστηριότητα διεθνώς. Έχει επιμεληθεί πολυάριθμες εκθέσεις, μεταξύ των οποίων τη φοιτητική συμμετοχή της Φινλανδίας στην Prague Quadrennial 2015 (χρυσό μετάλλιο), και ήταν μέλος της κριτικής επιτροπής στην Prague Quadrennial 2019. Είναι συνεπιμελήτρια της φοιτητικής συμμετοχής της Φινλανδίας, συνεπιμελήτρια της Ελληνικής συμμετοχής του Επαγγελματικού Τομέα Σκηνογραφίας και επιμελήτρια της ελληνικής συμμετοχής στην ενότητα Θραύσματα II, στην Prague Quadrennial 2023.
Κείμενο – Δραματουργία: Maria Turtschaninoff, Anna Simberg
Σκηνοθεσία: Fiikka Forsman
Σκηνικά: Erik Salvesen
Κοστούμια: Σοφία Παντουβάκη
Μουσική: Ralf Nyqvist
Σχεδιασμός Ήχου: Dennis Lindén
Σχεδιασμός Φωτισμών: Tobias Lönnquist
Σχεδιασμός Μακιγιάζ-Κομμώσεων: Anna Vesterback
Χορογραφία: Antti Silvennoinen
Φωτογραφίες: Frank A. Unger (Wasa Teater)